Kategorie

Newsletter

  • KONTAKT Z NAMI

    Edutop
    Marynarska 44a/3
    91-803 Łódź
    email: biuro@edutop.pl
    faks: 46 838 39 40
    tel komórkowy: 603 927 527

https://www.edutop.pl/11766-thickbox_default/gra-escape-room-geografia-.jpg Zobacz pełną wielkość

Gra ESCAPE ROOM Geografia

380,00 zł (brutto) 308,94 zł (netto) ID_3653

Dodaj do koszyka

Promocja!

-10,00 zł

390,00 zł

 Gotowe scenariusze do prowadzenia lekcji geografii dla uczniów w wieku 10-14 lat (klasy 4-8)

Więcej szczegółów

Gra ESCAPE ROOM Geografia klasy 4-8 to gotowe rozwiązanie edukacyjne wspomagające naukę, na które składa się zbiór nietypowych lekcji oraz unikalnych zagadek. Interesująca narracja z pewnością będzie doskonałą motywacją dla uczniów do zdobywania wiedzy z zakresu geografii.

 

Największym walorem publikacji jest połączenie w niej zabawy z nauką gdzie każdy uczeń staje się częścią fabuły i ma wpływ na podejmowanie decyzji.

 

To pierwsza tak kreatywna i innowacyjna pozycja na rynku edukacyjnym dla nauczycieli geografii, a także świetna zabawa dla uczniów.

 

Produkt jest dostosowany do każdego trybu nauczania:

• zdalnego 

• stacjonarnego

• do pracy zespołowej

• do pracyindywidualnej.

Gotowe karty z zadaniami można skserować, dzięki czemu oddzielnie posłużą również jako materiał do pracy z uczniem.

 

Gra edukacyjna Escape Room zawiera 19 scenariuszy co pozwala na urozmaicenie zajęć oraz odpowiedni dobór pytań do aktualnie omawianych tematów. 

Zawartość gry jest zgodna z podstawą programową do nauki geografii w klasach 5-8 oraz przyrody w klasie, zawiera zagadnienia takie, jak: regiony geograficzne Polski i świata, formy ochrony przyrody, Układ Słoneczny czy lądy i oceany

 

.Gra zawiera:

  • 9 scenariuszy lekcji powtórzeniowych (z całego działu) do przeprowadzenia w klasie,
  • 9 scenariuszy lekcji powtórzeniowych (z dwóch lekcji) w systemie zdalnym,
  • poradnik metodyczny dla nauczyciela ze skryptem odpowiedzi i szczegółowo rozpisanymi scenariuszami zajęć,
  • koperty, karty pracy, mapy, ilustracje, łamigłówki i zadania zaprojektowane przez nauczycieli-pasjonatów gier zagadkowych,
  • opracowania gotowych notatek powtórkowych dla uczniów w formie ciekawej grafiki,
  • specjalny dodatek Escape Room Szkoła – rozbudowany scenariusz odwołujący się do wiedzy geograficznej, angażujący całą placówkę do wykorzystania go podczas imprez szkolnych.



Przykłady scenariuszy:

Scenariusz dla klasy 5:

Jak nie dać się skali, gdy wzrost na szali?

Dla wielu uczniów przeliczenia według skali są trudne do zrozumienia. Również praca z mapą na początku przygody z geografią może stanowić problem. Z tego powodu powstał scenariusz dotyczący właśnie tych zagadnień. Uczniowie, po odczytaniu listu od szalonego geografa, rozwiązują zadania w dowolnej kolejności, by poznać szyfr do kłódki. Kłódka zamyka skrzynkę, w której znajduje się antidotum. Czy uda się zahamować proces zmniejszania się uczniów? Czy zaklęcie szalonego geografa zostanie zatrzymane? Interesujące wprowadzenie, różnorodne zadania, tajemnicze antidotum zamknięte w skrzynce – to jest to, co uczniowie uwielbiają!

 

Scenariusz dla klasy 7:

Kampania prezydencka

Ten escape room porusza nie tylko zagadnienia związane z geografią, ale wprowadza też uczniów w fabułę wyborów prezydenckich. Oswaja uczniów z terminologią kampanijną (określenia typu: cisza wyborcza, sztab wyborczy, debata, wiec). Ponadto zwraca uwagę na powszechne zjawiska pojawiania się fake newsów czy na konieczność odpowiedniego doboru treści przekazywanej do określonej grupy społecznej. Może być ciekawą aktywnością w zajęciach interdyscyplinarnych. Tematyka zadań to nie tylko odległa wiedza teoretyczna, gdyż wyzwanie to porusza zagadnienia obecne w przestrzeni publicznej, takie jak zmiany klimatyczne, ekstremalne zjawiska pogodowe i ich skutki, źródła energii, migracje czy rozwój transportu i turystyki. Jest to niewątpliwy atut, gdyż fabuła tego scenariusza dotyka przestrzeni bezpośrednio oddziałującej na życie młodego człowieka. To świetna okazja do uwrażliwienia młodzieży na problemy współczesnego świata. ER nie tylko wyposaża ucznia w wiedzę, ale i buduje w nim poczucie odpowiedzialności i świadomość obywatelską. Dzięki swojej strukturze escape room wprowadza element rywalizacji i presji czasu, pozwalając uczniom zaangażować się w wyzwanie bez poczucia, że „siedzą oni na lekcji”.

 

Notka o autorach:

Katarzyna Kulus – mgr biologii, absolwentka Wydziału Biologii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku geografia oraz zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Nauczycielka biologii, geografii, przyrody, autorka artykułów publikowanych w czasopismach edukacyjnych. W pracy wykorzystuje różnorodne metody aktywizujące, łamigłówki, elementy gier oraz interaktywne ćwiczenia. Entuzjastka myślenia wizualnego. Lubi podróże, wędrówki piesze oraz czytanie kryminałów.

Karolina Świder-Jończy – od 2011 roku mgr geografii o specjalności ochrona środowiska, ukończyła studia na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, nauczyciel geografii i wiedzy o Polsce. Dzieli się swoją pasją, ucząc w szkole podstawowej, gimnazjum oraz w liceum. Posiada doświadczenie zawodowe w systemie szkoły niemieckiej. Pracuje również z uczniami w polskiej szkole, gdzie przekazuje wiedzę na temat polskiej geografii i historii, uwzględniając różny poziom języka ojczystego swoich uczniów. Ukończyła studia podyplomowe z matematyki na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.