Kategorie

Newsletter

  • KONTAKT Z NAMI

    Edutop
    Marynarska 44a/3
    91-803 Łódź
    email: biuro@edutop.pl
    faks: 46 838 39 40
    tel komórkowy: 603 927 527

https://www.edutop.pl/1535-thickbox_default/Dyskalkulia-dla-gimnazjum-I-program-edukacyjny.jpg Zobacz pełną wielkość

Dyskalkulia dla gimnazjum I - program edukacyjny

547,00 zł (brutto) 444,72 zł (netto) ID_1973

Dodaj do koszyka

Promocja!

-30,00 zł

577,00 zł

Licencja wielostanowiskowa wieczysta

Więcej szczegółów

Programy Edukacyjne - ogólny opis programów
Programy edukacyjne dla uczniów z dysleksją, dyskalkulią, dysortografią.Programy zyskały duże uznanie w bardzo wielu poradniach psychologiczno - pedagogicznych. Bardzo chętnie stosuje je wiele szkół.

Jako jedyne w Polsce programy ortograficzne są skorelowane z zeszytami ćwiczeń pani mgr Zdzisławy Saduś, gwarantuje to bardzo wysoką skuteczność materiału merytorycznego.

Programy matematyczne są inspirowane pracami pani prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej, gwarantuje to ich bardzo wysoką skuteczność w pracy z uczniami mającymi specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

Programy działają w systemach Windows i MAC OS X.

Dla placówek licencja wielostanowiskowa - wieczysta i płatność przelewem na fakturę VAT po otrzymaniu programu, gwarantuje to absolutne bezpieczeństwo. Program jest dostarczany na płycie CD.
Dla osób prywatnych programy są dostarczane drogą elektroniczną do ściągnięcia lub na CD.

 

DYSKALKULIA DLA GIMNAZJUM I

 Licencja wielostanowiskowa wieczysta

 

Celem przewodnim programu jest ćwiczenie rozwiązywania praktycznych zadań, które opierają się o rzeczywiste sytuacje wzięte z życia.

Rozwiązywanie tego typu zadań jest realizowane z użyciem specjalnie zaprojektowanego kreatora.

Uczeń czyta i analizuje treść zadania. Na kolejnych planszach, uczeń musi wskazać: dane zadania, szukane, wartości danych i wreszcie wprowadza wyniki.

Przejście do kolejnego etapu rozwiązywania zadania możliwe jest po prawidłowym wykonaniu danego etapu.

 

Dla każdego zadania opracowano pomoc, w której jest informacja jak należy rozwiązywać dane zadanie.

 

Zadania podzielono na dwie grupy:


1) Zadania łatwiejsze – rozwiązanie zadania polega na dokonaniu analizy treści zadania (znalezienie danych, szukanych) przeprowadzeniu pewnych obliczeń

 

2) Zadania trudniejsze, w których trzeba wykazać się myśleniem.

Często zadania te są prostsze obliczeniowo, ale ich rozwiązanie nie jest tak bardzo schematyczne. Ich rozwiązywanie przyczynia się do głębszego zrozumienia pojęć etc. Na każdym etapie rozwiązywania zadania zbierane są informacje, jak uczeń radzi sobie w tym etapie (np. czy dobrze wyszukuje dane, szukane, czy prawidłowo zapamiętuje wartości danych, czy prawidłowo oblicza wyniki etc.)

Po rozwiązaniu zadania prezentowany jest raport, określający, jak uczeń radził sobie w tym zadaniu i nad czym musi jeszcze pracować.

Celem tego typu ćwiczeń jest wyrobienie w uczniu zalgorytmizowanego podejścia do rozwiązywania zadań. Celem również jest ćwiczenie analizy treści zadania, wyodrębnienie danych, szukanych, oraz zapamiętywanie wartości danych.

 

Aby jednak zapobiegać zbyt mechanicznemu rozwiązywaniu zadań opracowano też zadania, w których trzeba coś zauważyć, lub wpaść na jakiś pomysł. Zadanie te są jednak również dość proste.

 

Inne prezentacje:
• obliczenia procentowe
• obliczanie średniej arytmetycznej
• uzupełnianie równań typu: 60*_________ = 6000 – 120, gdzie z postaci zapisu danych, należy odgadnąć niewiadomą (tu 98)

Tego rodzaju ćwiczenia mają usprawnić proces wykonywania rachunków w pamięci.

Dobór ćwiczeń zgodny jest z postulowanym przez nauczycieli i terapeutów zakresem ćwiczeń dla uczniów z problemem dyskalkulii w gimnazjum i dlatego różni się od typowych treści w programach nauczania matematyki w gimnazjum.