Kategorie

Newsletter

  • KONTAKT Z NAMI

    Edutop
    Marynarska 44a/3
    91-803 Łódź
    email: biuro@edutop.pl
    faks: 46 838 39 40
    tel komórkowy: 603 927 527

https://www.edutop.pl/12850-thickbox_default/eduterapeutica-problemy-wychowawcze-problemy-emocjonalne.jpg Zobacz pełną wielkość

Eduterapeutica – Problemy wychowawcze: Problemy emocjonalne

490,00 zł (brutto) 398,37 zł (netto) ID_3362

Dodaj do koszyka

Multimedialny program komputerowy to pomoc dydaktyczna kompleksowo wspierający szkołę.
Licencja otwarta dla szkoły.

Więcej szczegółów

Licencja otwarta dla szkoły - nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.

 

Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa to pierwszy na rynku multimedialny program komputerowy, kompleksowo wspierający szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach związanych z bezpieczeństwem w szkole oraz problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w różnym wieku.

Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa - Problemy emocjonalne
Licencja otwarta (bezterminowa) dla szkoły. 

 

Problemy emocjonalne - grupa problemów obejmująca: agresje w szkole w tym samookaleczania, próby samobójcze, bulimię i anoreksję oraz wycofanie rozumiane, jako brak kompetencji interpersonalnych i niemożności adaptacji.

 

Problemy emocjonalne objawiają się nadmierną nieśmiałością, wycofaniem, autoagresją, wyuczoną bezradnością, a nawet zaburzeniami jedzenia. Pakiet „Problemy wychowawcze: problemy emocjonalne” pomoże określić:

  • jakie reakcje emocjonalne mieszczą się w normie rozwojowej, a jakie wymagają już korekty,
  • co to jest inteligencja emocjonalna, jakie jest jej znaczenie i jak ją rozwijać u uczniów,
  • jaka jest natura emocji i dlaczego trzeba uczyć dzieci radzenia sobie z emocjami, zamiast ich tłumienia,
  • jakie mogą być negatywne skutki tłumienia emocji,
  • jak rozpoznawać problemy emocjonalne u uczniów.

 

Program opiera się na założeniu, że rozwój emocjonalny, jest jednym z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, ponieważ zaburzenia w na tej płaszczyźnie nie pozwalają na rozwinięcie swojego potencjału w innych dziedzinach. W skrajnych przypadkach np.: autoagresji, prowadzą wręcz do destrukcji i śmierci.

 

Zestaw zawiera:

  1. pendrive z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,
  2. poradnik metodyczny,
    - poradniki metodyczne podzielone na moduły tematyczne i grupy wiekowe uczniów,
    listy sygnałów alarmowych, zasady reagowania ora narzędzia do zgłaszania incydentów,
    scenariusze zajęć profilaktycznych oraz materiały do ich prowadzenia,
    karty obserwacji, kwestionariusze,
    prezentacje tematyczne oraz poradniki.
  3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:
  • 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne),
  • 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji.

Kartonowe koła służą młodszym dzieciom do poznawania emocji, ich nazywania i kojarzenia, a dla starszych uczniów są doskonałym materiałem wprowadzającym do klasowej lub grupowej dyskusji o emocjach. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.

Strategia Bezpieczeństwa wspiera 6 kompetencji – kluczowych dla poprawy relacji interpersonalnych i intrapersonalnych:
funkcjonowanie w grupie społecznej,
komunikacja interpersonalna,
empatia,
radzenie sobie z emocjami,
samoocena,
samoregulacja

Nowe podejście do organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oparte na:
profilaktyce i niedopuszczaniu negatywnych zjawisk i zachowań,
zaangażowaniu nauczycieli w proces,
bogatym wyborze metod pracy.