Kategorie

Newsletter

  • KONTAKT Z NAMI

    Edutop
    Marynarska 44a/3
    91-803 Łódź
    email: biuro@edutop.pl
    faks: 46 838 39 40
    tel komórkowy: 603 927 527

https://www.edutop.pl/10440-thickbox_default/labolab-pracownia-fizyczna-energia-to-dziala.jpg Zobacz pełną wielkość

Labolab pracownia fizyczna - Energia. To działa!

5 490,00 zł (brutto) 4 463,41 zł (netto) ID_3338

Dodaj do koszyka

Każdy moduł przdmiotowy  LaboLAB zawiera wystarczającą ilość materiałów i aparatury pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w klasie do 30 uczniów!
Każdy z zestawów zawiera pomoce do eksperymentów znajdujące się na liście REKOMENDOWANYCH przez MEN, a także scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi.

Więcej szczegółów

SZKOLNE LABOLATORIA LABOLAB posiadają:

• Opracowane przez specjalistów, przetestowane pakiety dedykowane pracowniom przedmiotowym

 • Atrakcyjna i skuteczna forma zajęć
 • Gotowy materiał, który może być wykorzystywany na zajęciach przez nauczycieli różnych specjalności, na różnych poziomach nauczania, a tematyka zawartych w poszczególnych modułach doświadczeń powiązana jest z treścią aktualnej
Podstawy programowej przedmiotów takich jak: przyroda, biologia, geografia, chemia lub fizyka

 

W skład każdego modułu LaboLab wchodzą:

• Drukowane materiały dla uczniów oraz zestawy materiałów dla klas o zróżnicowanym poziomie

• Rozbudowany pakiet przyrządów i przyborów pozwalający na przeprowadzenie kilkudziesięciu doświadczeń, eksperymentów i projektów badawczych 

• Cyfrowe zasoby dla klas: symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy)

• Zasoby multimedialne dostępne na nowoczesnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl

• Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi

• Cyfrowy przewodnik metodyczny

• Przewodnik metodyczny w wersji drukowanej

Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasowa pracę badawczą w wybranym temacie.

 

Laboratorium fizyczne szkoła podstawowa - Energia. To działa!  23 lekcje

 

Każdy z modułów jest podzielony na lekcje dotyczące danych zagadnień.
Nie są to lekcje rozumiane jako tradycyjne, 45-minutowe bloki, lecz jako „działania badawcze”, czyli nauczanie, które wyczerpuje wybrany temat.


W scenariuszach nauczyciele znajdą m.in.:
– informacje jak się przygotować,
– informacje jak wprowadzić uczniów do zagadnienia,
– opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki i materiały z zestawu)
– szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami),
– a także pracę domową dla uczniów.


Dodatkowym wsparciem są dedykowane każdej z lekcji multimedia, które z powodzeniem można wykorzystać na tablicy interaktywnej. Czas trwania lekcji to od 30 do 60 minut.

Średnio w każdym module LaboLAB materiał interaktywny to baza około 100 ekranów multimedialnych.

Materiały interaktywne świetnie nadają się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

 

Energia. To działa!  to pomoc dydaktyczna w ciekawej i przystępnej formie ucząca fizyki i chemii w praktyce realizując założenia najnowszej podstawy programowej.

 

Energia to złożone i nieco abstrakcyjne pojęcie, z którego zrozumieniem uczniowie mogą mieć trudności.

 

Pracując z modułem Energia. To działa!, uczniowie poznają różne rodzaje energii i zachodzące pomiędzy nimi przemiany. Analizują, w jaki sposób energia jest dostarczana do ich organizmów oraz rozpoznają jej źródła w otaczającym ich świecie. Identyfikują i porównują dwa rodzaje energii mechanicznej: kinetyczną i potencjalną. W oparciu o doświadczenia z budowanymi przez siebie obwodami elektrycznymi, uczniowie poznają koncepcję transportu i przemian energii.

Zajmują się również ruchem falowym jako sposobem przenoszenia energii i informacji.
Ponadto poznają pojęcia odnawialnych i nieodnawialnych zasobów energii, a także analizują wady i zalety alternatywnych źródeł energii. Tworzą modele turbin wiatrowych i kół wodnych oraz omawiają ich funkcje.

 

Na koniec uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce, projektując własny eksperyment, odpowiadający na konkretne pytanie na temat energii.

 

Zawartość modułu ENERGIA. TO DZIAŁA!

– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1
– materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 30
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
– elektroskop 1
– zestaw przewodników i izolatorów 1
– miernik uniwersalny 2
– pałeczki do elektryzowania 2
– piłeczki pingpongowe 16
– baterie alkaliczne R20 36
– uchwyt na baterie R20 45
– brzęczyk elektryczny 5
– silniczek elektryczny 5
– mini żarówka 2V 0,06A 20
– oprawka mini żarówki 30
– przewód na rolce (dł. 30m) 1
– cążki do cięcia przewodów i zdejmowania izolacji 1
– termometr zanurzeniowy z podwójną skalą, stopniami Celsjusza i Fahrenheita ( zakres: od -10 do 110 stopni C) 30
– ogniwo słoneczne (10×7 cm) 5
– pręty drewniane (0,6×30 cm) 10
– niebieskie, nieprzeźroczyste kulki 40
– karton konstrukcyjny (23×30 cm), kolor biały 50
– humus ogrodowy (poj. 1,6 l) 1
– pipety skalowane (poj. 3 ml) 8
– linijka (dł. 30 cm) 16
– cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) 1
– słomki do napojów, czerwone/białe (dł. 20 cm) 100
– słomki do napojów, przezroczyste (dł. 20 cm) 150
– pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l) 8
– rolki taśmy klejącej 8
– łyżeczki plastikowe 50
– pokrywka plastik (poj. 0,4 l) 10
– kubek plastikowy (poj. 250 ml) 32
– kubek styropianowy (poj. 230 ml) 25
– kubek plastikowy (poj. 30 ml) 60
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” 1
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 1
 

Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.


STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.


Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.


Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.