Kategorie

Newsletter

  • KONTAKT Z NAMI

    Edutop
    Marynarska 44a/3
    91-803 Łódź
    email: biuro@edutop.pl
    faks: 46 838 39 40
    tel komórkowy: 603 927 527

https://www.edutop.pl/12855-thickbox_default/eduterapeutica-problemy-wychowawcze-przemoc-i-agresja.jpg Zobacz pełną wielkość

Eduterapeutica – Problemy wychowawcze: Przemoc i agresja

490,00 zł (brutto) 398,37 zł (netto) ID_3361

Dodaj do koszyka

Multimedialny program komputerowy to pomoc dydaktyczna kompleksowo wspierający szkołę.

Licencja otwarta dla szkoły.



Więcej szczegółów

Licencja otwarta dla szkoły - nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.

 

Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa to pierwszy na rynku multimedialny program komputerowy, kompleksowo wspierający szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach związanych z bezpieczeństwem w szkole oraz problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w różnym wieku.

 

Celem programu Eduterapeutica jest pomoc szkołom w systemowym podejściu do zaplanowania i wdrożenia działań w pracy z uczniami przejawiającymi deficyty w obszarze funkcjonowania społeczno-emocjonalnego. 

 

Licencja otwarta (bezterminowa) dla szkoły. 


Zawartość modułu:

Przemoc w szkole – przemoc fizyczna i emocjonalna jest jednym z ważniejszych problemów polskiej szkoły. Moduł obejmuje kompleksowo zagadnienia związane ze stosowaniem przemocy - syndromy ofiary i zachowaniami grupowymi sprzyjającymi przemocy.



Przemoc ma dwie, indywidualne lub zbiorowe strony: sprawcę i ofiarę.

Pakiet „Problemy wychowawcze: przemoc i agresja” pomoże:

  • komunikować się z uczniem, tak by w sposób naturalny, w trakcie rozwiązywania bieżących problemów, wspierać i rozwijać u niego kompetencje niezbędne do budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi,
  • budować w szkole klimat sprzyjający rozwojowi postaw prospołecznych,
  • stawiać granice w sposób zdecydowany i konsekwentny, a za razem łagodny,
  • doprowadzić do tego, aby wszyscy znali i stosowali te same reguły i normy,
  • zrezygnować z zachowań agresywnych, dając uczniowi w zamian nowe strategie niezbędne do budowania satysfakcjonujących związków.

 

Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców w tym szkoleniami online przeznaczone dla użytkowników programu.

 

Zestaw zawiera:

  1. pendrive z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,
  2. poradnik metodyczny,
  3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:
    • 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas
    • 24 mniejszych kół służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji.

    Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.

 Program Strategia Bezpieczeństwa skontruowany jest w sposób fachowy i funkcjonalny. Jego dużą zaletą jest prostota obsługi, która wpływa na szybkie odnajdywanie pożądanych zagadnień. Bardzo praktyczne są narzędzia diagnostyczne i terapeutyczne z zakresu agresji i problemów emocjonalnych. Pozwalają one na szybką diagnozę i dostosowanie form pomocy dla indywidualnego ucznia na poszczególnych etapach kształcenia. Poradniki oraz instrukcje przedstawione są w sposób jasny, ciekawy i czytelny. Scenariusze zajęć opracowane są w sposób rzetelny i będą wykorzystane na zajęciach wychowawczych z dziećmi oraz na zebraniach szkolnych w celu podniesienia świadomości rodziców.



Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa to pierwszy na rynku zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej, który kompleksowo wspiera szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów)  oraz rodziców w obszarach związanych z bezpieczeństwem oraz problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w rożnym wieku. Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty można wydrukować i w łatwy sposób  przeszukiwać.

Przygotowaliśmy dla Państwa wsparcie w radzeniu sobie z problemami występującymi powszechnie w szkole.

 

Nowe podejście do organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oparte jest na:

  • organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej poprzez wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności
  • profilaktyce i niedopuszczeniu do negatywnych zjawisk i zachowań
  • diagnozie
  • wsparcie procesu terapeutycznego – terapia skoncentrowana jest na deficytach sześciu kompetencji: funkcjonowaniu w grupie społecznej, komunikacji interpersonalnej, empatii, radzeniu sobie z emocjami, samoocenie, samoregulacji

Na każdym z tych etapów zakładamy zaangażowanie nauczycieli, rodziców wspieranych przez pedagoga lub psychologa szkolnego.