Edutop
Marynarska 44a/3
91-803 Łódź
email: biuro@edutop.pl
faks: 46 838 39 40
tel komórkowy: 603 927 527
SZKOLNE LABOLATORIA LABOLAB posiadają:
• Opracowane przez specjalistów, przetestowane pakiety dedykowane pracowniom przedmiotowym
W skład każdego modułu LaboLab wchodzą:
• Drukowane materiały dla uczniów oraz zestawy materiałów dla klas o zróżnicowanym poziomie
• Rozbudowany pakiet przyrządów i przyborów pozwalający na przeprowadzenie kilkudziesięciu doświadczeń, eksperymentów i projektów badawczych
• Cyfrowe zasoby dla klas: symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy)
• Zasoby multimedialne dostępne na nowoczesnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl
• Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
• Cyfrowy przewodnik metodyczny
• Przewodnik metodyczny w wersji drukowanej
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasowa pracę badawczą w wybranym temacie.
Laboratorium biologiczne szkoła podstawowa - Struktury zwierząt i roślin 21 lekcji
Każdy z modułów jest podzielony na lekcje dotyczące danych zagadnień.
Nie są to lekcje rozumiane jako tradycyjne, 45-minutowe bloki, lecz jako „działania badawcze”, czyli nauczanie, które wyczerpuje wybrany temat.
W scenariuszach nauczyciele znajdą m.in.:
– informacje jak się przygotować,
– informacje jak wprowadzić uczniów do zagadnienia,
– opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki i materiały z zestawu)
– szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami),
– a także pracę domową dla uczniów.
Dodatkowym wsparciem są dedykowane każdej z lekcji multimedia, które z powodzeniem można wykorzystać na tablicy interaktywnej. Czas trwania lekcji to od 30 do 60 minut.
Średnio w każdym module LaboLAB materiał interaktywny to baza około 100 ekranów multimedialnych.
Materiały interaktywne świetnie nadają się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
Struktury zwierząt i roślin to ciekawa nauka o budowie organizmów realizująca założenia najnowszej podstawy programowej
Podczas pracy z modułem Struktury roślin i zwierząt uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku.
Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu. W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać.
W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku – uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej.
Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 30 |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
– mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem | 1 |
– zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku | 1 |
– preparat: oko krowy | 2 |
– preparat: mózg owcy | 1 |
– preparat: kałamarnica (o dł. 30 cm) | 10 |
– olejek goździkowy (poj. 7 ml) | 1 |
– olejek miętowy (poj. 7 ml) | 1 |
– nożyczki sekcyjne (niklowane) | 8 |
– skalpel ze stali nierdzewnej (jednorazowy, niesterylny) | 1 |
– plansza sekcyjna (budowa oka krowy) | 1 |
– plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy) | 8 |
– okulary ochronne (duże) | 1 |
– okulary ochronne, wentylowane | 30 |
– grube rękawiczki nitrylowe, jednorazowe, niesterylne, bezpudrowe do celów laboratoryjnych | 300 |
– diagnostyczna latarka lekarska | 8 |
– latarka LED (z bateriami) | 1 |
– niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml) | 1 |
– kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) | 8 |
– lupy | 32 |
– szklana, płaska , przeźroczysta podkładka | 10 |
– nasiona czerwonej fasoli | 120 |
– nasiona rzodkiewki | 2 |
– zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych | 8 |
– 4-kolorowy zestaw masy Playfoam | 1 |
– ręczniki papierowe (rolka) | 1 |
– torebki papierowe | 50 |
– waciki bawełniane (kulki) | 300 |
– papier ścierny (arkusz 5×5 cm) | 4 |
– tacki ze styropianu (17×23 cm) | 24 |
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) | 20 |
– woreczki foliowe „strunowe” (5x 7,5 cm) | 32 |
– woreczki foliowe „strunowe” (10x 15 cm) | 32 |
– kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml) | 32 |
– przeźroczyste kubki plastikowe (poj. 750 ml) | 10 |
– pojemnik z plastiku (poj. 3,7 l) | 3 |
– drewniane spinacze (klamerki) | 18 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Komórki i tkanki” | 1 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 2 |
Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.
STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.
Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.
Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.