Edutop
Marynarska 44a/3
91-803 Łódź
email: biuro@edutop.pl
faks: 46 838 39 40
tel komórkowy: 603 927 527
SZKOLNE LABOLATORIA LABOLAB posiadają:
• Opracowane przez specjalistów, przetestowane pakiety dedykowane pracowniom przedmiotowym
W skład każdego modułu LaboLab wchodzą:
• Drukowane materiały dla uczniów oraz zestawy materiałów dla klas o zróżnicowanym poziomie
• Rozbudowany pakiet przyrządów i przyborów pozwalający na przeprowadzenie kilkudziesięciu doświadczeń, eksperymentów i projektów badawczych
• Cyfrowe zasoby dla klas: symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy)
• Zasoby multimedialne dostępne na nowoczesnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl
• Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
• Cyfrowy przewodnik metodyczny
• Przewodnik metodyczny w wersji drukowanej
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasowa pracę badawczą w wybranym temacie.
Laboratorium biologiczne szkoła podstawowa - Materia i energia w ekosytemach 21 lekcji
Każdy z modułów jest podzielony na lekcje dotyczące danych zagadnień.
Nie są to lekcje rozumiane jako tradycyjne, 45-minutowe bloki, lecz jako „działania badawcze”, czyli nauczanie, które wyczerpuje wybrany temat.
W scenariuszach nauczyciele znajdą m.in.:
– informacje jak się przygotować,
– informacje jak wprowadzić uczniów do zagadnienia,
– opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki i materiały z zestawu)
– szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami),
– a także pracę domową dla uczniów.
Dodatkowym wsparciem są dedykowane każdej z lekcji multimedia, które z powodzeniem można wykorzystać na tablicy interaktywnej. Czas trwania lekcji to od 30 do 60 minut.
Średnio w każdym module LaboLAB materiał interaktywny to baza około 100 ekranów multimedialnych.
Materiały interaktywne świetnie nadają się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
Materia i energia w ekosystemach to pomoc w praktycznej nauce biologii i przyrody realizująca założenia najnowszej podstawy programowej
W ramach pracy z modułem Materia i energia w ekosystemach uczniowie poznają różnorodność form życia w ekosystemach oraz unikalność sposobów podtrzymania tych form życia. Dowiadują się, że w ekosystemie istnieją siedliska tworzone przez czynniki biotyczne i abiotyczne. Na tym etapie uczniowie powinni już wiedzieć, że wszystkie żywe istoty wymagają tych samych podstawowych zasobów: żywności, wody, schronienia i powietrza. Poszerzeniem tej wiedzy będzie dyskusja o interakcjach, jakie występują, gdy czynniki biotyczne konkurują o uzyskanie tych zasobów. Uczniowie dyskutują, jak czynniki biotyczne zależą od czynników abiotycznych, takich jak Słońce, woda i powietrze oraz od innych czynników biotycznych, w tym roślin i zwierząt, umożliwiając im wzrost, reprodukcję i przetrwanie.
Poprzez sześć serii działań badawczych uczniowie badają ruch materii oraz obieg energii w ekosystemie. W miarę realizowania tych działań za pomocą takich modeli, jak: sieci pokarmowe, piramidy żywieniowe i eko-kolumny, coraz lepiej rozumieją zjawiska: konkurencji, współzależności i sfer Ziemi. Na koniec pracy z modułem omawiają wpływ człowieka na ekosystem oraz możliwe sposoby ochrony środowiska naturalnego.
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 30 |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
– duże wypluwki sowy zawierające m.in. niestrawione resztki pokarmu (pazury, dzioby) | 15 |
– kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) | 16 |
– rękawiczki jednorazowe, polietylenowe | 100 |
– lupy | 16 |
– plastikowe butelki ze spryskiwaczem do zraszania | 4 |
– nasiona rzodkiewki | 2 |
– gleba doniczkowa (poj. 17 l) | 1 |
– nawóz w płynie (poj. 250 ml) | 1 |
– czerwona glina (waga 3,5 kg) w plastikowym wiaderku | 1 |
– piasek akwariowy (waga 2,2 kg) | 1 |
– żwir akwariowy (waga 2,3 kg) | 1 |
– gleba do hodowli dżdżownic | 1 |
– sól (waga 700 g) | 1 |
– duże, metalowe spinacze do dokumentów, (dł. 2,5 cm) | 24 |
– kartki (7,5×12 cm) | 100 |
– bawełniany knot, sznurek (dł. 10 cm) | 20 |
– cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) | 8 |
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) | 10 |
– pojemnik plastikowy (poj. 500 ml) | 16 |
– zamykany plastikowy pojemnik z otworem na dnie (poj. 230 ml) | 20 |
– kubek plastikowy (poj. 300 ml ) | 25 |
– plastikowy pojemnik ( poj. 3,5 l) | 1 |
– plansza „Sieci i łańcuchy pokarmowe” 70×100 cm | 1 |
– plansza „Ptaki drapieżne/ Sowy” 70×100 cm | 1 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |
Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.
STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.
Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.
Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.