Edutop
Marynarska 44a/3
91-803 Łódź
email: biuro@edutop.pl
faks: 46 838 39 40
tel komórkowy: 603 927 527
SZKOLNE LABOLATORIA LABOLAB posiadają:
• Opracowane przez specjalistów, przetestowane pakiety dedykowane pracowniom przedmiotowym
W skład każdego modułu LaboLab wchodzą:
• Drukowane materiały dla uczniów oraz zestawy materiałów dla klas o zróżnicowanym poziomie
• Rozbudowany pakiet przyrządów i przyborów pozwalający na przeprowadzenie kilkudziesięciu doświadczeń, eksperymentów i projektów badawczych
• Cyfrowe zasoby dla klas: symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy)
• Zasoby multimedialne dostępne na nowoczesnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl
• Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
• Cyfrowy przewodnik metodyczny
• Przewodnik metodyczny w wersji drukowanej
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasowa pracę badawczą w wybranym temacie.
Laboratorium biologiczne szkoła podstawowa - Życie w ekosystemach 17 lekcji
Każdy z modułów jest podzielony na lekcje dotyczące danych zagadnień.
Nie są to lekcje rozumiane jako tradycyjne, 45-minutowe bloki, lecz jako „działania badawcze”, czyli nauczanie, które wyczerpuje wybrany temat.
W scenariuszach nauczyciele znajdą m.in.:
– informacje jak się przygotować,
– informacje jak wprowadzić uczniów do zagadnienia,
– opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki i materiały z zestawu)
– szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami),
– a także pracę domową dla uczniów.
Dodatkowym wsparciem są dedykowane każdej z lekcji multimedia, które z powodzeniem można wykorzystać na tablicy interaktywnej. Czas trwania lekcji to od 30 do 60 minut.
Średnio w każdym module LaboLAB materiał interaktywny to baza około 100 ekranów multimedialnych.
Materiały interaktywne świetnie nadają się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
Życie w ekosystemach to pomoc w poznawaniu zasad ekologii i ochrony środowiska realizująca założenia najnowszej podstawy programowej
W ramach modułu Życie w ekosystemach uczniowie dowiadują się, w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów w ekosystemie, ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen.
W pięciu seriach, zaproponowanych w module, działań badawczych uczniowie zapoznają się z cyklem życia, dziedziczonymi i nabytymi cechami, adaptacjami i informacjami zawartymi w skamielinach.
Dowiadują się również, w jaki sposób wszystkie te elementy wpływają na różnorodność życia na Ziemi. Uczniowie poznają te zagadnienia poprzez badanie, dyskusję i aktywne rozwiązywanie problemów. Dokonują obserwacji i przewidywań, analizują i zapisują dane, opracowują twierdzenia poparte dowodami i wnioskowaniem oraz oceniają związane z ekosystemami problemy i ich rozwiązania.
Finalnie uczniowie zapoznają się z procesem projektowania technicznego. Pracując w grupach, analizują problemy środowiska i sugerują ich możliwe rozwiązania. Następnie wspólnie oceniają zaproponowane koncepcje, określając czy pomagają one rozwiązać problem, czy też szkodzą ekosystemowi, wywołując negatywne zmiany w jego obrębie.
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 30 |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
– przezroczysty, wytrzymały pojemnik z siatki do przechowywania motyli i innych owadów | 1 |
– siatka do chwytania owadów | 1 |
– zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą | 2 |
– opakowanie nasion ośmiu rodzajów roślin szybkorosnących | 200 |
– zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny | 1 |
– ziemia doniczkowa (poj. 2 l) | 2 |
– nawóz Osmocote, granulki (poj. 30 ml) | 2 |
– cylinder miarowy (menzurka) z naniesioną skalą (poj. 10 ml) | 8 |
– pipety skalowane (poj. 3 ml) | 24 |
– czerwony barwnik spożywczy w płynie (poj. 30 ml) | 1 |
– knot/sznurek bawełniany (dł. 10 cm) | 20 |
– plastikowe kleszczyki (dł. 12 cm) | 8 |
– drewniane spinacze (klamerki) | 18 |
– przezroczyste kolorowe żetony | 500 |
– siatka / czerpak akwariowy (śr. 7,5 cm) | 8 |
– zestaw kart ze zwierzętami stadnymi | 1 |
– zestaw kart przedstawiających zmienność cech | 1 |
– fotografia nektarnika malachitowego | 8 |
– makaron „kolanka” (waga 0,7 kg) | 1 |
– plastikowy pojemnik (poj. 3,7 l) | 8 |
– pojemniki / kubki plastikowe (poj. 230 ml) | 17 |
– pojemniki / kubki plastikowe (poj. 460 ml) | 30 |
– plastikowy kubek z pokrywką (poj. 30 ml | 48 |
– miarka/kubek (poj. 60 ml) | 9 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |
Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.
STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.
Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.
Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.