Kategorie

Newsletter

  • KONTAKT Z NAMI

    Edutop
    Marynarska 44a/3
    91-803 Łódź
    email: biuro@edutop.pl
    faks: 46 838 39 40
    tel komórkowy: 603 927 527

https://www.edutop.pl/10430-thickbox_default/labolab-pracownia-geograficzna-ziemia-i-kosmos.jpg Zobacz pełną wielkość

LaboLab pracownia geograficzna - Ziemia i kosmos

4 390,00 zł (brutto) 3 569,11 zł (netto) ID_3336

Dodaj do koszyka

Każdy moduł przdmiotowy  LaboLAB zawiera wystarczającą ilość materiałów i aparatury pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w klasie do 30 uczniów!
Każdy z zestawów zawiera pomoce do eksperymentów znajdujące się na liście REKOMENDOWANYCH przez MEN, a także scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi.

Więcej szczegółów

SZKOLNE LABOLATORIA LABOLAB posiadają:

• Opracowane przez specjalistów, przetestowane pakiety dedykowane pracowniom przedmiotowym

 • Atrakcyjna i skuteczna forma zajęć
 • Gotowy materiał, który może być wykorzystywany na zajęciach przez nauczycieli różnych specjalności, na różnych poziomach nauczania, a tematyka zawartych w poszczególnych modułach doświadczeń powiązana jest z treścią aktualnej
Podstawy programowej przedmiotów takich jak: przyroda, biologia, geografia, chemia lub fizyka

 

W skład każdego modułu LaboLab wchodzą:

• Drukowane materiały dla uczniów oraz zestawy materiałów dla klas o zróżnicowanym poziomie

• Rozbudowany pakiet przyrządów i przyborów pozwalający na przeprowadzenie kilkudziesięciu doświadczeń, eksperymentów i projektów badawczych 

• Cyfrowe zasoby dla klas: symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy)

• Zasoby multimedialne dostępne na nowoczesnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl

• Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi

• Cyfrowy przewodnik metodyczny

• Przewodnik metodyczny w wersji drukowanej

Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasowa pracę badawczą w wybranym temacie.

 

Laboratorium geograficzne szkoła podstawowa - Ziemia i kosmos  19 lekcji

 

Każdy z modułów jest podzielony na lekcje dotyczące danych zagadnień.
Nie są to lekcje rozumiane jako tradycyjne, 45-minutowe bloki, lecz jako „działania badawcze”, czyli nauczanie, które wyczerpuje wybrany temat.


W scenariuszach nauczyciele znajdą m.in.:
– informacje jak się przygotować,
– informacje jak wprowadzić uczniów do zagadnienia,
– opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki i materiały z zestawu)
– szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami),
– a także pracę domową dla uczniów.


Dodatkowym wsparciem są dedykowane każdej z lekcji multimedia, które z powodzeniem można wykorzystać na tablicy interaktywnej. Czas trwania lekcji to od 30 do 60 minut.

Średnio w każdym module LaboLAB materiał interaktywny to baza około 100 ekranów multimedialnych.

Materiały interaktywne świetnie nadają się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

 

Ziemia i kosmos to pomoc dydaktyczna w ciekawej i przystępnej formie ucząca geografii przez obserwację i analizę pogody realizując założenia najnowszej podstawy programowej.

 

Celem modułu Ziemia i Kosmos jest pokazanie uczniom, że zarówno nasza planeta, jak i cały Wszechświat stanowią systemy, w których zachodzi obieg materii i energii. Systemy te oddziałują ze sobą, a efekty zachodzących w nich interakcji mogą być ujęte w obserwowane i przewidywane wzorce, jak na przykład noc i dzień, pory roku, pływy, pogoda i klimat.

 

W ramach pięciu dostępnych serii działań badawczych uczniowie badają te oddziaływania; dyskutują o miejscu Ziemi we Wszechświecie, omawiają wzajemny wpływ Słońca, Ziemi i Księżyca, poznają naturę gwiazd. Wykorzystując modele, uczniowie analizują ruch obrotowy i obiegowy Ziemi i Księżyca, co pozwala im wyjaśnić mechanizm zjawisk dnia i nocy, pór roku i faz Księżyca. Poznają również sfery Ziemi i ich wzajemne zależności oraz dowiadują się o potrzebie i możliwościach ich ochrony. Uczniowie rozwijają te koncepcje poprzez aktywne badanie, dyskusję i rozwiązywanie problemów. Prowadzą obserwacje, przewidują rezultaty, wyciągają wnioski, przedstawiają dowody i argumenty oraz oceniają problemy i ich rozwiązania.

 

Zawartość modułu ZIEMIA I KOSMOS

– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 30
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
– Teleskop Celestron PowerSeeker 40 AZ Table Top lub równoważny 1
– kompas magnetyczny 16
– fazy księżyca- zestaw kart 16
– magnetyczny układ słoneczny 1
– latarka LED z baterią 16
– nadmuchiwana piłka/globus (śr. 40 cm) 1
– elementy konstrukcyjne K’NEX – złączki 30
– elementy konstrukcyjne K’NEX – drążki (dł. 13 cm) 24
– elementy konstrukcyjne K’NEX – kółka (śr. 5 cm) 24
– taśma miernicza (dł. 150 cm) 16
– cylinder miarowy (menzurka) z tworzywa sztucznego z naniesioną skalą (poj. 100 ml) 8
– strzykawki jednorazowe 8
– kolorowa kreda (12 kolorów) 2
– modelina niebieska (waga 100g) 4
– modelina zielona (waga 100g) 4
– modelina czerwona (waga 100g) 8
– kubki plastikowe (poj. 37ml) 30
– kubki plastikowe (poj. 200ml) 15
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” 1
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 1
 

Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.


STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.


Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.


Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.