Edutop
Marynarska 44a/3
91-803 Łódź
email: biuro@edutop.pl
faks: 46 838 39 40
tel komórkowy: 603 927 527
SZKOLNE LABOLATORIA LABOLAB posiadają:
• Opracowane przez specjalistów, przetestowane pakiety dedykowane pracowniom przedmiotowym
W skład każdego modułu LaboLab wchodzą:
• Drukowane materiały dla uczniów oraz zestawy materiałów dla klas o zróżnicowanym poziomie
• Rozbudowany pakiet przyrządów i przyborów pozwalający na przeprowadzenie kilkudziesięciu doświadczeń, eksperymentów i projektów badawczych
• Cyfrowe zasoby dla klas: symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia, testy)
• Zasoby multimedialne dostępne na nowoczesnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl
• Scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
• Cyfrowy przewodnik metodyczny
• Przewodnik metodyczny w wersji drukowanej
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasowa pracę badawczą w wybranym temacie.
Laboratorium geograficzne szkoła podstawowa - Ziemia i kosmos 19 lekcji
Każdy z modułów jest podzielony na lekcje dotyczące danych zagadnień.
Nie są to lekcje rozumiane jako tradycyjne, 45-minutowe bloki, lecz jako „działania badawcze”, czyli nauczanie, które wyczerpuje wybrany temat.
W scenariuszach nauczyciele znajdą m.in.:
– informacje jak się przygotować,
– informacje jak wprowadzić uczniów do zagadnienia,
– opis materiałów potrzebnych do sesji (zarówno multimedia, jak i podręczniki i materiały z zestawu)
– szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg sesji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami),
– a także pracę domową dla uczniów.
Dodatkowym wsparciem są dedykowane każdej z lekcji multimedia, które z powodzeniem można wykorzystać na tablicy interaktywnej. Czas trwania lekcji to od 30 do 60 minut.
Średnio w każdym module LaboLAB materiał interaktywny to baza około 100 ekranów multimedialnych.
Materiały interaktywne świetnie nadają się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).
Ziemia i kosmos to pomoc dydaktyczna w ciekawej i przystępnej formie ucząca geografii przez obserwację i analizę pogody realizując założenia najnowszej podstawy programowej.
Celem modułu Ziemia i Kosmos jest pokazanie uczniom, że zarówno nasza planeta, jak i cały Wszechświat stanowią systemy, w których zachodzi obieg materii i energii. Systemy te oddziałują ze sobą, a efekty zachodzących w nich interakcji mogą być ujęte w obserwowane i przewidywane wzorce, jak na przykład noc i dzień, pory roku, pływy, pogoda i klimat.
W ramach pięciu dostępnych serii działań badawczych uczniowie badają te oddziaływania; dyskutują o miejscu Ziemi we Wszechświecie, omawiają wzajemny wpływ Słońca, Ziemi i Księżyca, poznają naturę gwiazd. Wykorzystując modele, uczniowie analizują ruch obrotowy i obiegowy Ziemi i Księżyca, co pozwala im wyjaśnić mechanizm zjawisk dnia i nocy, pór roku i faz Księżyca. Poznają również sfery Ziemi i ich wzajemne zależności oraz dowiadują się o potrzebie i możliwościach ich ochrony. Uczniowie rozwijają te koncepcje poprzez aktywne badanie, dyskusję i rozwiązywanie problemów. Prowadzą obserwacje, przewidują rezultaty, wyciągają wnioski, przedstawiają dowody i argumenty oraz oceniają problemy i ich rozwiązania.
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 30 |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
– Teleskop Celestron PowerSeeker 40 AZ Table Top lub równoważny | 1 |
– kompas magnetyczny | 16 |
– fazy księżyca- zestaw kart | 16 |
– magnetyczny układ słoneczny | 1 |
– latarka LED z baterią | 16 |
– nadmuchiwana piłka/globus (śr. 40 cm) | 1 |
– elementy konstrukcyjne K’NEX – złączki | 30 |
– elementy konstrukcyjne K’NEX – drążki (dł. 13 cm) | 24 |
– elementy konstrukcyjne K’NEX – kółka (śr. 5 cm) | 24 |
– taśma miernicza (dł. 150 cm) | 16 |
– cylinder miarowy (menzurka) z tworzywa sztucznego z naniesioną skalą (poj. 100 ml) | 8 |
– strzykawki jednorazowe | 8 |
– kolorowa kreda (12 kolorów) | 2 |
– modelina niebieska (waga 100g) | 4 |
– modelina zielona (waga 100g) | 4 |
– modelina czerwona (waga 100g) | 8 |
– kubki plastikowe (poj. 37ml) | 30 |
– kubki plastikowe (poj. 200ml) | 15 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |
Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.
STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.
Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.
Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.